Ett jävla lyxproblem

Gah. Nu har jag fått jobb på Iggesunds bruk också. 23400 eller nå sånt för 9 veckors arbete efter skatt.
11 juni - 19 augusti. Hela jävla sommaren, och jag börjar innan jag ens tagit studenten, vilket innebär att jag måste vara ledig på fredagen åtminstonde.
Och dessutom är det ju så icke-lämpligt att jag inte hunnit hem från Alanya innan jag ska börja jobba, eftersom vi kommer hem till Hudik någongång på förmiddagen den 11:e, och om man skulle börja jobba måsta man vara på plats 7.30 första dagen, annars gällde inte anställningen.. Eller hur det nu stod.
Jag får ångest.
Nu är ju den stora frågan om det är värt att jobba en hel sommar för typ 23500 + 3000 som jag betalat för resan som jag får tillbaka om jag måste avbeställa den.. Eller om jag ska åka till Alanya och sedan jobba med gamlingarna i 6 veckor för betydligt mindre betalt.
Ett riktigt fjantigt problem, men vafan.. Det är ruskigt svårt att bestämma sig.
Måste ringa lönekontoret imorgon och höra vad jag kommer tjäna på Lyckbacken innan jag bestämmer mig.
Och borde nog ringa ner på bruket och höra om jag kan få börja en dag senare kanske..
Tåls att tänkas på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0